Als praktijk zijn wij verplicht je te informeren over de regeling die wij hebben als praktijk indien jij als cliënt een klacht hebt.
We adviseren je, als dit het geval is, om je klacht in eerste instantie met ons te bespreken. Wellicht is het mogelijk om in een goed gesprek oplossingen te vinden. Is een gesprek niet mogelijk of niet voldoende geweest, dan kun je de klacht voorleggen aan onze klachtenfunctionaris. Via onze beroepsvereniging de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV), kun je lezen hoe dit in zijn werk gaat.
Klachtenfunctionaris
Als zorgaanbieder zijn we sinds 2017 verplicht een klachtenfunctionaris te hebben. Deze klachtenfunctionaris zal in eerste instantie proberen te bemiddelen in een oplossing voor beide partijen. Onze klachtenfunctionaris hebben wij gecontracteerd via Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Als cliënt kun je daar je klacht indienen als er bemiddeling gewenst is.
Wanneer er, na bemiddeling, geen oplossing gevonden is, zal de geschilleninstantie de klacht verder in behandeling nemen en beoordelen.